بورس کانال ۲.۸ میلیونی را پس گرفت | گزارش وضعیت بازار سهام (۲۸ تیر ۱۴۰۴) پایانه‌های فروش وصل و پایدار است | اختلال برطرف شد واریز مرحله دوم سود سهام عدالت عملکرد مالی ۱۴۰۲ به کجا رسید؟ قیمت طلا در مشهد اعلام شد (۲۸ تیر ۱۴۰۴) قیمت امروز دلار، طلا، سکه و ارز دیجیتال (۲۸ تیر ۱۴۰۴) | ریزش قیمت‌ها در بازار ارز قیمت خودرو امروز (۲۸ تیر ۱۴۰۴) | سقوط قیمت‌ها به زیر نرخ کارخانه بورس در  سایه خروج حقوقی ها و  بی اعتمادی سهام داران   تجهیز ۴۸۵۰ مشترک پرمصرف به کنتور هوشمند در خراسان رضوی «تولید» نیازمند یارانه هدفمند | فرایندهای اداری، مانع حمایت از  صنعت قیمت طلا در بازار جهانی امروز (۲۸ تیر ۱۴۰۴) | مسیر پرونده هفتگی طلای جهانی با کاهش دلار تغییر کرد قیمت برنج تا دو هفته آینده کاهش می‌یابد (۲۸ تیر ۱۴۰۴) جزئیات پرواز‌های اربعین اعلام شد + قیمت بلیت نجف از استان‌های مختلف ایران قرارداد‌های کار و امنیت شغلی دو رکن اساسی برای حفظ حقوق کارگران هستند آیا کالابرگ الکترونیکی دهک ۴ تا ۷ این هفته واریز می‌شود؟ پرواز‌های امارات به تهران از سرگرفته شد (۲۷ تیر ۱۴۰۴) پیش‌بینی قیمت دلار، طلا و سکه برای فردا (شنبه ۲۸ تیر ۱۴۰۴) قیمت دینار فردا (شنبه ۲۸ تیر ۱۴۰۴) چند؟ پیش‌بینی بورس برای فردا (شنبه ۲۸ تیر ۱۴۰۴) + جزئیات نمودار رشد پیک تقاضای برق نزولی شد تصویب لایحه جدید آمریکا صعود دیگری در قیمت رمزارزها را رقم زد بازار ارز در آستانه تغییر | چرا خرید دلار در این مقطع منطقی نیست؟ رئیس جمهور دستور اصلاح و اجرای الگوی کشت سراسری را صادر کرد توزیع گسترده برنج ۵۶ تا ۷۰ هزار تومانی تنظیم بازار در فروشگاه‌های زنجیره‌ای آغاز شد (۲۶ تیر ۱۴۰۴) قیمت امروز خودرو‌های خارجی و مونتاژی (۲۶ تیر ۱۴۰۴) | افت ۵ تا ۸۰ میلیونی قیمت‌ها قیمت خودرو‌های داخلی بدون نوسان (۲۶ تیر ۱۴۰۴) | رانا پلاس ۷۷۹ میلیون تومان افزایش قیمت نفت تحت تاثیر داده‌های مثبت چین و تعدیل تنش‌های تجاری (۲۶ تیر ۱۴۰۴) بررسی قیمت پرفروش‌ترین موبایل‌های شیائومی (۲۶ تیر ۱۴۰۴) + جدول ۷۸ درصد ‌صادرات‌ ایران به ‌اوراسیا با تعرفه صفر انجام می‌شود ضرورت اجرای پروژه‌های فشارافزایی در میدان گازی پارس جنوبی | بزرگ‌ترین قرارداد نفت ایران معطل مصوبه
سرخط خبرها

ظرفیت بلا استفاده سوخت سی ان جی در کشور | سهم سی‌ان‌جی از سبد سوخت کشور به ۱۴ درصد کاهش یافت

  • کد خبر: ۱۹۵۱۹۶
  • ۲۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۱
ظرفیت بلا استفاده سوخت سی ان جی در کشور | سهم سی‌ان‌جی از سبد سوخت کشور به ۱۴ درصد کاهش یافت
رئیس هیأت مدیره انجمن CNG گفت: از ظرفیت سوخت ملی سی ان جی به دلیل کمبود تقاضا استفاده نمی‌شود و ظرفیت عرضه برای ۴ میلیون خودروی مازاد بر ناوگان فعلی در کشور وجود دارد

به گزارش شهرآرانیوز، محسن جوهری با اشاره به اینکه  با استفاده از سوخت CNG  دو معضل بزرگ آلودگی هوا و مصرف بالای بنزین قابل کنترل است، گفت: اگر دولت و مجلس موانع عدم توسعه سی ان جی را رفع کنند به راحتی امکان حل دو بحران بزرگ کشور یعنی آلودگی هوا و مصرف بالای بنزین را می توانیم با سوخت سی ان جی حل کنیم.

وی ادامه داد: از ظرفیت سوخت ملی سی ان جی به دلیل کمبود تقاضا استفاده نمی شود و ظرفیت عرضه برای ۴ میلیون خودروی مازاد بر ناوگان فعلی در کشور وجود دارد که در صورت اضافه شدن ۴ میلیون خودرو دیگر به ناوگان سی ان جی ، علاوه بر حل مشکل واردات بنزین ، معضل آلودگی هوا نیز حل خواهد شد.

به گفته جوهری به دلیل اینکه  سوخت سی ان جی از گاز طبیعی تولید می شود و بین ۸۰ تا ۹۵ درصد ترکیبات گاز طبیعی از متان است، ذرات معلق موجود در متان وجود ندارد و به همین  دلیل مصرف  سی ان جی موجب کاهش آلودگی می شود.

او با اشاره به اینکه سهم سی ان جی سال گذشته در سبد سوخت ۲۱ درصد بوده است، گفت: امسال به دلیل فاصله قیمتی بین سی ان جی و بنزین و عدم تخصیص مشوق های مناسب به مالکان خودروهای دوگانه سوز، مصرف سی ان جی  کاهش زیادی  پیدا کرده  و سهم آن در سبد سوخت به ۱۴ درصد رسیده است.

وی افزود: افزایش تولید دوگانه سوز توسط خودروسازان داخلی و تبدیل رایگان خودروهای بنزینی با استفاده از کیت های با تکنولوژی روز دنیا و در نظر گرفتن مشوق های مناسب مثل طرح ترافیک رایگان، معاینه فنی رایگان، تعویض رایگان مخازن ، عوارض شهرداری رایگان خودروهای دوگانه سوز می تواند در افزایش تقاضا برای سی ان جی موثر باشد.

رئیس هیأت مدیره انجمن سی ان جی  با اشاره به اینکه صنعت سی ان جی یکی از سودآورترین پروژه های وزارت نفت در دو دهه گذشته بوده است افزود: دولت هر چقدر که تسهیلات برای مصرف کنندگان سی ان جی در نظر بگیرد چند برابر آن سود می کند.
منبع: باشگاه خبرنگاران

 
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->